ОСОБЛИВОСТІ СТАТУСУ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ ФІНАНСОВОГО МОНІТОРИНГУ УКРАЇНИ

Євген ЛЕГЕЗА

Є. Легеза (2022), Особливості статусу Державної служби фінансового моніторингу України, Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ, №4, 144-150

DOI: 10.31733/2078-3566-2022-4-144-150

 

Анотація. Розглянуто питання адміністративно-правового статусу Державної служби фінансового моніторингу України. Визначено основні структурні елементи правового статусу цієї служби. Проаналізовано теоретичні підходи до визначення поняття «адміністративна правосуб’єктність» як основного елемента правового статусу Державної служби фінансового моніторингу України. Наведено авторське визначення адміністративно-правового статусу Державної служби фінансового моніторингу України. Запропоновано шляхи вдосконалення чинного законодавства у сфері протидії легалізації доходів, отриманих злочинним шляхом.

З огляду на виконаний аналіз визначаємо адміністративно-правовий статус Державної служби фінансового моніторингу України як сукупність визначених законодавством прав та обов’язків, які має та яких зобов’язаний дотримуватись Держфінмоніторинг, будучи стороною в адміністративних правовідносинах щодо запобігання й протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення. Елементами адміністративно-правового статусу Державної служби фінансового моніторингу України вважаємо адміністративну правосуб’єктність (правоздатність і дієздатність), права та обов’язки.

Ключові слова: правовий статус, адміністративно-правовий статус, Державна служба фінансового моніторингу України, адміністративна правосуб’єктність.

Список використаних джерел

  1. Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення : Закон України від 06.12.2019. Відомості Верховної Ради України. 2020. № 25. Ст. 171. С. 5.
  2. Колодій А. М. Права людини і громадянина в Україні : навч. посібник. Київ : Юрінком Інтер, 2003. 336 с.
  3. Харитонова О. І. Адміністративно-правові відносини: концептуальні засади та правова природа : дис. … д-ра юрид. наук : 12.00.07 / Одеська нац. юрид. академія. Одеса, 2004. 435 с.
  4. Великий енциклопедичний юридичний словник ; за ред. Ю. С. Шемшученка. Київ : Юридична думка, 2007. 992 с.
  5. Чумак О. О. Адміністративно-правовий статус державного виконавця. Публічне право. 2013. № 1. С. 107–113.
  6. Адміністративне право України. Академічний курс : підруч. у 2-х т. / редкол.: В. Б. Авер’янов та ін. Київ : Юрид. думка, 2006–2007. Т. 2. 2007. 592 с.
  7. Про затвердження Положення про Державну службу фінансового моніторингу України : постанова Кабінету Міністрів України від 29.07.2015 № 537. URL : http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/537-2015-п.
  8. Гаєвський І. М. Щодо деяких функцій державної служби фінансового моніторингу України. Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія : Право. 2013. Вип. 182(1). С. 211–218.
  9. Про доступ до публічної інформації : Закон України від 13.01.2011. Відомості Верховної Ради України. 2011. № 32. Ст. 1491.