ПЕРСПЕКТИВИ СИСТЕМАТИЗАЦІЇ ІНФОРМАЦІЙНОГО ЗАКОНОДАВСТВА У КОНТЕКСТІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО МЕДІА»

Андрій САМОТУГА

А. Самотуга (2022), Перспективи систематизації інформаційного законодавства у контексті Закону України «Про медіа», Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ, №4, 193-202

DOI: 10.31733/2078-3566-2022-4-193-202

 

Анотація. У дослідженні йдеться про наукові підходи до систематизації нормативно-правових актів. Автором висвітлено сучасний стан та визначено перспективи систематизації інформаційного законознавства. Зроблено висновок, що на сьогодні інформаційне законодавство України, будучи динамічною галуззю, не має ані усталених критеріїв, ані реальних підстав систематизації за всіма прийнятими формами – консолідація, інкорпорація, кодифікація. Зважаючи на достатню кількість нормативно-правових актів стосовно окремих напрямів і видів інформаційної діяльності стверджується про сформованість всередині інформаційного права його інституту – медіа, що цілком відбивається в новому законі, переважна більшість норм якого за формою та змістом уніфіковують та гармонізують медійне законодавство.

Ключові слова: інформаційне законодавство, систематизація, закон про медіа, уніфікація, гармонізація, інститут.

Список використаних джерел

  1. Арістова І. В. Державна інформаційна політика та її реалізація в діяльності органів внутрішніх справ України: організаційно-правові засади : автореф. дис… д-ра юрид. наук : 12.00.07 / Нац. ун-т внутр. справ. Харків, 2002. 40 с.
  2. Баранов О. Інститути інформаційного права. Правова інформатика. 2006. № 3 (11). С. 39-45.
  3. Велика українська юридична енциклопедія : у 20 т. Т. 3 : Загальна теорія права / редкол. О. В. Петришин (гол.) та ін. Харків : Право, 2017. 952 с.
  4. Вознесенська О. А. Правові засади державного регулювання в галузі аудіовізуальних засобів масової інформації : автореф. дис. … канд. юрид. наук : 12.00.07 / НДІ інф-ки і права НАПрН України. Київ, 2012. 20 с.
  5. Головко К. В. Поняття «муніципальне законодавство України»: дефініція для дослідження його систематизації. Юридичний бюлетень. 2018. Вип. 7. Ч. 1. С. 28-34.
  6. Залізняк В. А. Систематизація інформаційного законодавства України : автореф. дис. канд. юрид. наук : 12.00.07 / Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. Київ, 2011. 24 с.
  7. Клещенко Н. О. Уніфікація та гармонізація законодавства: порівняльно-правовий аспект. Юридичний науковий електронний журнал. 2022. № 4. URL : http://lsej.org.ua/4_2022/5.pdf.
  8. Коваленко Л. П. Інформаційне право України: проблеми становлення та розвитку : автореф. дис. д-ра юрид. наук : 12.00.07 / Нац. юрид. ун-т ім. Ярослава Мудрого. Харків, 2014. 37 с.
  9. Кодифікація законодавства України: теорія, методологія, техніка / Ю. С. Шемшученко та ін. ; ред. О. І. Ющик. Київ : Парламентське вид-во, 2007. 208 c.
  10. Конституція України : прийнята на 5-й сесії Верховної Ради України 28 червня 1996 р. Відомості Верховної Ради України. 1996. № 30. Ст. 141.
  11. Малишев Б. В. Систематизація як засіб відображення технологічних (цільових) зав’язків у законодавстві України. Часопис Київського університету права. 2011. № 1. С. 22-26.
  12. Настюк В. Я. Формування системи інформаційного законодавства в Україні. Інформація і право. 2011. № 2(2). С. 27-31.
  13. Новицький А. Щодо питання структуризації інформаційного права як наукової категорії. Актуальні проблеми правознавства. 2016. Вип. 4 (8). С. 34-38.
  14. Про інформацію : Закон України від 02.10.1992. Відомості Верховної Ради України. 1992. № 48. Ст. 650.
  15. Про основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007-2015 роки : Закон України від 09.01.2007. Відомості Верховної Ради України. 2007. № 12. Ст.102.
  16. Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 31 жовтня 2001 року «Про заходи щодо вдосконалення державної інформаційної політики та забезпечення інформаційної безпеки України» : Указ Президента України від 06.12.2001. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1193/2001#Text.
  17. Про схвалення Концепції сприяння органами виконавчої влади розвитку громадянського суспільства : Розпорядження Кабінету Міністрів України від 21.11.2007 № 1035-р (втратило чинність на підставі Розпорядження КМ № 389-р від 20.06.2012. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1035-2007-%D1%80#Text.
  18. Проект Закону про медіа № 2693 від 27.12.2019. URL : https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/100/.
  19. Самотуга А. Значення програмних документів держави у законодавчому забезпеченні проактивної зовнішньої інформаційної політики України. Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. 2021. № 4. С. 99-109.
  20. Теорія держави і права : підруч. / кол. авт. ; кер. авт. кол. канд. юрид. наук, проф. Ю.А. Ведєрніков. 3-є вид. перероб. і доп. Дніпро : Дніпроп. держ. ун-т внутр. справ ; Ліра ЛТД, 2017. 480 с.
  21. Терехова Т. А. Міжнародно-правове регулювання діяльності засобів масової інформації в європейському інформаційному просторі : дис. … канд. юрид. наук : 12.00.11 / Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. Київ, 2018. 241 с.
  22. Цимбалюк В. С. Кодифікація інформаційного законодавства України : дис. д-ра юрид. наук : 12.00.07 / ДНДІ МВС України. Київ, 2012. 435 с.
  23. Челабієва М. Р. Конституційно-правовий статус електронних засобів масової інформації : автореф. дис. … канд. юрид. наук : 12.00.02 / Харківський нац. ун-т ім. В. Н. Каразіна.
    Харків, 2019. 16 с.
  24. Шемчук В. В. Конституційно-правове забезпечення інформаційної безпеки сучасних держав: порівняльно-правовий аналіз : дис. … д-ра юрид. наук : 12.00.02 / ДВНЗ «Ужгородський національний університет». Ужгород, 2020. 411 с.
  25. Яцкевич Н. У Мінкульті вирішили доопрацювати законопроєкт про дезінформацію (3 лютого 2020). URL : https://suspilne.media/12213-u-minkulti-virisili-doopracuvati-zakonoproekt-rodezinformaciu/.
  26. Code des transports. URL : https://www.legifrance.gouv.fr/codes/id/LEGITEXT000023086525.