Ламан Ільгар кизи АББАСЛИ
Ламан Ільгар кизи АББАСЛИ (2022), Юридичні засади права на належне врядування, Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ, Спеціальний випуск № 1, 30-35
DOI: 10.31733/2078-3566-2022-5-30-35
Анотація. Досліджено правові питання щодо формування та закріплення у нормативних правових актах права на належне врядування. Окрім того, що стаття 41 Хартії Європейського Союзу про основні права певним чином містить авторитетне визначення права на належне врядування, вона не є нововведенням. Ні мета, ні зміст принципу належного врядування не є новими для адміністративного права. Новаторська цінність статті 41 полягає, серед іншого, у проголошенні нею належного врядування як суб’єктивного права.
Реалізуючи це суб’єктивне право? громадяни можуть покладатися на належне врядування у своїх відносинах з державними органами так само, як і на інші закріплені в Хартії суб’єктивні права. Так само, як вони можуть ставитись до права на свободу думки, совісті та релігії, вони можуть претендувати на право отримати підстави для адміністративного рішення. В обох випадках громадянам надається інструмент для забезпечення виконання їхніх вимог щодо адміністративних органів.
Наукова новизна статті пов’язана з вищевикладеним, у тому числі з подальшим розвитком національного законодавства Азербайджанської Республіки. Визначення належного врядування надається (хоч і не вичерпним чином) пунктами 2-4 статті 41 так: право бути заслуханим до вжиття будь-якого індивідуального заходу, який торкнеться сторони; право кожної особи мати доступ до свого досьє з урахуванням законних інтересів конфіденційності та професійної і ділової таємниці; обов’язок органу надати підстави для прийняття рішень щодо тієї чи іншої особи. Результати статті можуть бути використані у майбутніх наукових дослідженнях, у тому числі при подальшому розвитку міжнародних та національних нормативно-правових засад стосовно права на належне врядування.
Ключові слова: права людини, право на хороше управління, Хартія ЄС про основні права, резолюцію Ради Європи, Європейський омбудсмен, Європейський суд з прав людини.
Посилання
- Cassese S. New Paths for Administrative Law: A Manifesto. International Journal of Constitutional Law. 2012. 10 (3). P. 605-612.
- Foster N. Blackstone’s EC Legislation 2006-2007. 17th edition. Oxford: Oxford University Press. 2006. 742 p.
- Groussot X. General Principles of Community Law. Europa Law Publishing. 2006. 480 p.
- Harlow C. Codification of EC Administrative Procedures? Fitting the Foot to the Shoe or the Shoe to the Foot. European Law Journal. 1996. 2(1). P. 3-25.
- Hertogh Marc, Richard Kirkham. Research Handbook on the Ombudsman. Cheltenham: Edward Elgar Publishing. 2018. 576 p.
- Kańska K. Towards Administrative Human Rights in the EU. Impact of the Charter of Fundamental Rights. European Law Journal. 2004. 10(3). P. 296-326.
- Levin R., Gellhorn E. Administrative law and process in a nutshell, 5th Edition. West Academic Publishing. 2006. 644 p.
- Mcgarity T.O. Some Thoughts on “Deossifying” the Rulemaking Process. The Duke Law Journal. 1992. 41(6). P. 1385-1462.
- Reichel J. Between Supremacy and Autonomy – Applying the Principle of Good Administration in the Member States. General Principles of European Community. Law in a Process of Development. Netherlands: Kluwer Law International. 2008. P. 244 -271.
- Council of Europe: Committee of Ministers, Resolution (77) 31 on the Protection of the Individual in Relation to Acts of Administrative Authorities, 28 September 1977. URL : https://www.refworld.org/docid/5a4caf0a4.html.