ДИДАКТИЧНІ АСПЕКТИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ ТА ВОЄННОГО СТАНУ

Олена ГАЛУШКО, Євгенія КОВАЛЕНКО-МАРЧЕНКОВА, Володимир ЧИСТЯКОВ

ГАЛУШКО О., КОВАЛЕНКО-МАРЧЕНКОВА Є., ЧИСТЯКОВ В. (2022), ДИДАКТИЧНІ АСПЕКТИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ ТА ВОЄННОГО СТАНУ; Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ, Спеціальний випуск № 1, 324-330

DOI: 10.31733/2078-3566-2022-5-324-330

 

Анотація. Стаття присвячена актуальним питанням підвищення ефективності навчального процесу у вищих учбових закладах в умовах пандемії та воєнного стану. Розглянуто еволюцію дистанційного навчання. Досліджено особливості дистанційної форми навчання, яка функціонує на основі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій. Проаналізовано особливості організації навчального процесу у вищих учбових закладах в умах пандемії та воєнного стану, зокрема дидактичні аспекти навчального процесу в умовах небезпеки та підвищеного стресу.

Особливу увагу приділено психологічному стану студентів та шляхам зниження стресу та активізації їх уваги на навчальному процесі з урахуванням типів сприйняття інформації (аудіали, візуали, кінестетики, діджитали). Запропоновано шляхи удосконалення дистанційного навчального процесу в умовах пандемії та воєнного стану.

Ключові слова: дистанційне навчання, пандемія, воєнний стан, психологічний стан, тривожність, засвоєння знань, аудіали, візуали, кінестетики, діджитали.

    Посилання:

  1. The Evolution of Distance Learning. Florida National University. 2019. URL : https://www.fnu.edu/evolution-distance-learning/
  2. Актуальні проблеми в системі освіти: заклад загальної середньої освіти – доуніверситетська підготовка – заклад вищої освіти : зб. наук. праць матеріалів VІ Всеукраїнської науково-практичної конференції (9 червня 2020 р., м. Київ, Національний авіаційний університет) / наук. ред. Н.П. Муранова. К. : НАУ. 2020. 170 с.
  3. Парадигма вищої освіти в умовах війни та глобальних викликів XXІ століття : матеріали всеукраїнського науково-педагогічного підвищення кваліфікації, 18 липня – 28 серпня 2022 року. Одеса : Гельветика. 2022. 536 с.
  4. The impact of the COVID-19 pandemic on education: international evidence from the Responses to Educational Disruption Survey (REDS) / ed. by S. Meinck, J. Fraillon, R. Strietholt. UNESCO. 2022. 224 p. URL : https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000380398.
  5. Masalimova A. R., Khvatova M. A., Chikileva L .S., Zvyagintseva E. P., Stepanova V. V., Melnik M. V. Distance Learning in Higher Education During COVID-19. Frontiers in Education. 2022. Vol. 7. URL : https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/feduc.2022.822958.
  6. Prokopenko, I., Berezhna, S. Higher Education Institutions in Ukraine during the Coronavirus, or COVID-19, Outbreak: New Challenges vs New Opportunities. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. 2020. 12(1sup2). P. 130-135. Doi : https://doi.org/10.18662/rrem/12.1sup1/256.
  7. Наливайко Л., Марценюк Л. Визначення доцільності використання ділових ігор у навчанні студентів ЗВО, в тому числі – майбутніх поліцейських. Visegrad Journal on Human Rights. 2021. № 1. Р. 117-125.
  8. Марценюк Л. В., Груздєв О. В. Дуальна освіта як засіб ефективного поєднання теорії та практики. Економіка та держава. 2021. № 3. С. 58-65. Doi: 10.32702/2306-6806.2021.3.58.
  9. Галушко И. М., Галушко Е. И., Веселова С. И. Инновационный подход к решению дидактических задач высшего образования. Теорія та методика навчання фундаментальних дисциплін у вищій школі: збірник наукових праць. Випуск VI. Кривий Ріг : Видавничий відділ НМетАУ. 2010. С. 51-56.
  10. Галушко И. М., Веселова С. И., Галушко Е. И. Об использовании концепции типов восприятия мира при обучении фундаментальным дисциплинам. Теорія та методика навчання фундаментальних дисциплін у вищій школі: Збірник наукових праць. Випуск V. Кривий Ріг : Видавничий відділ НМетАУ. 2008. С. 107-110.