Ольга ОЛІЙНИК (ХЛИНСТЕВА)
ОЛІЙНИК (ХЛИНСТЕВА) О. (2022), ЯК АВТОРИТЕТ І ДОВІРА ВПЛИВАЮТЬ НА ТИХ, ХТО ПЕРЕБУВАЄ ПІД НАГЛЯДОМ ВИКЛАДАЧА, ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ АВТОРИТЕТУ; Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ, Спеціальний випуск № 1, 343-347
DOI: 10.31733/2078-3566-2022-5-343-347
Анотація. У статті розглянуто питання дослідження особливостей формування авторитету викладача та його впливу на результати в процесі навчання студента. Проаналізовано основні чинники утворення авторитету викладача: компетентність, комунікативні навички, харизматичність, довіра. Запропоновані рекомендації, щодо створення довірливих взаємовідносин між викладачем та його підопічними, як невід’ємної частини навчального процесу з метою досягнення більш ефективної комунікації, а в результаті і поліпшення результатів у навчанні.
Крім цього розглядаються причини підриву авторитету особистості, причини через які виникають складності при налагоджуванні умовно правильної атмосфери під час заняття і поза навчальної аудиторії. Важливість комунікативного процесу як в аудиторію так і за межами. Правильна організація коректного спілкування і результати, яких можна досягти, забезпечивши вище-вказане.
Мотивація та стимул. Розглянуті терміни понять, які на наш погляд є дуже важливими поняттями, якими неможна нехтувати. Причини, чому надавати перевагу мотивації перед стимулом правильно. Адже, вони відображають інструменти впливу, а вплив є однією з основних складових частин поняття авторитету. Вибір тих чи інших інструментів впливу обумовлює, опосередковано, рівень довіри та ступінь авторитетності персони. Вимирюваність показників авторитету викладача, яка на наш погляд, хоч і умовна, та достатньо показова. Академічна доброчесність, як один з проявів авторитетності особистості.
Ключові слова: авторитет викладача, комунікативні навички, довіра, професійна компетентність, харизма.
- Посилання:
- Merriam Webster electronic resource. URL : https://www.merriam-webster.com/dictionary/ authority.
- Holovina O., Kamenova D. Critical and logical thinking formation as the educational competence in the modern training system for lawyers. Philosophy, Economics and Law Review. 2021. 1(2). P. 25-37. Doi : 10.31733/2786-491x-2021-2-25-37.
- Євроінтеграційний вибір України та проблеми макроекономіки: ХXVІІ Міжнародна науково-практична конференція молодих вчених і студентів: тези доповідей (м. Дніпро, 5 грудня 2019 р.). Дніпро : Університет імені Альфреда Нобеля. 2019. 476 с.
- Pavliuk O. H., Guba N. O., Gorban G. O., Fomenko A. Y., Sinielnik R. V. Empirical Study of the Structure of Future Police Specialists’ Professional Self-Awareness. Journal of Curriculum and Teachingthis. 2022. 11(3). P. 17-29.
- Obedience, Power, and Leadership. URL : https://opentextbc.ca/socialpsychology/chapter/ obedience-power-and-leadership/.