ЯК АВТОРИТЕТ І ДОВІРА ВПЛИВАЮТЬ НА ТИХ, ХТО ПЕРЕБУВАЄ ПІД НАГЛЯДОМ ВИКЛАДАЧА, ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ АВТОРИТЕТУ

Ольга ОЛІЙНИК (ХЛИНСТЕВА)

ОЛІЙНИК (ХЛИНСТЕВА) О. (2022), ЯК АВТОРИТЕТ І ДОВІРА ВПЛИВАЮТЬ НА ТИХ, ХТО ПЕРЕБУВАЄ ПІД НАГЛЯДОМ ВИКЛАДАЧА, ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ АВТОРИТЕТУ; Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ, Спеціальний випуск № 1, 343-347

DOI: 10.31733/2078-3566-2022-5-343-347

 

Анотація. У статті розглянуто питання дослідження особливостей формування авторитету викладача та його впливу на результати в процесі навчання студента. Проаналізовано основні чинники утворення авторитету викладача: компетентність, комунікативні навички, харизматичність, довіра. Запропоновані рекомендації, щодо створення довірливих взаємовідносин між викладачем та його підопічними, як невід’ємної частини навчального процесу з метою досягнення більш ефективної комунікації, а в результаті і поліпшення результатів у навчанні.

Крім цього розглядаються причини підриву авторитету особистості, причини через які виникають складності при налагоджуванні умовно правильної атмосфери під час заняття і поза навчальної аудиторії. Важливість комунікативного процесу як в аудиторію так і за межами. Правильна організація коректного спілкування і результати, яких можна досягти, забезпечивши вище-вказане.

Мотивація та стимул. Розглянуті терміни понять, які на наш погляд є дуже важливими поняттями, якими неможна нехтувати. Причини, чому надавати перевагу мотивації перед стимулом правильно. Адже, вони відображають інструменти впливу, а вплив є однією з основних складових частин поняття авторитету. Вибір тих чи інших інструментів впливу обумовлює, опосередковано, рівень довіри та ступінь авторитетності персони. Вимирюваність показників авторитету викладача, яка на наш погляд, хоч і умовна, та достатньо показова. Академічна доброчесність, як один з проявів авторитетності особистості.

Ключові слова: авторитет викладача, комунікативні навички, довіра, професійна компетентність, харизма.

    Посилання:

  1. Merriam Webster electronic resource. URL : https://www.merriam-webster.com/dictionary/ authority.
  2. Holovina O., Kamenova D. Critical and logical thinking formation as the educational competence in the modern training system for lawyers. Philosophy, Economics and Law Review. 2021. 1(2). P. 25-37. Doi : 10.31733/2786-491x-2021-2-25-37.
  3. Євроінтеграційний вибір України та проблеми макроекономіки: ХXVІІ Міжнародна науково-практична конференція молодих вчених і студентів: тези доповідей (м. Дніпро, 5 грудня 2019 р.). Дніпро : Університет імені Альфреда Нобеля. 2019. 476 с.
  4. Pavliuk O. H., Guba N. O., Gorban G. O., Fomenko A. Y., Sinielnik R. V. Empirical Study of the Structure of Future Police Specialists’ Professional Self-Awareness. Journal of Curriculum and Teachingthis. 2022. 11(3). P. 17-29.
  5. Obedience, Power, and Leadership. URL : https://opentextbc.ca/socialpsychology/chapter/ obedience-power-and-leadership/.