ЩОДО ДОСВІДУ ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН У ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ ПРАВООХОРОННИХ ОРГАНІВ

Даріна РУДЬ

РУДЬ Д. (2022), ЩОДО ДОСВІДУ ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН У ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ ПРАВООХОРОННИХ ОРГАНІВ; Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ, Спеціальний випуск № 2, 614-618

DOI: 10.31733/2078-3566-2022-6-614-618

 

Анотація. Ввисвітлено питання, пов’язане з професійною підготовкою фахівців правоохоронних органів у зарубіжних країнах. Визначено принципи, що лежать в основі навчання поліцейських, а також уточнення специфіки, змісту та структури. Виявлено позитивні тенденції у поліцейській освіті у розвинених країнах. Намічено напрями реформування та модернізації вітчизняної системи професійної підготовки працівників правоохоронних органів як запоруки підвищення безпеки та правопорядку в державі. Показовими є принципи, на яких базується підготовка поліцейських за кордоном, наприклад: специфічна досвідчена підготовка, концептуалізація тренувального процесу, розвиток фізичної підготовленості, індивідуальний підхід слухачів і слухачів, активне експериментування. Представлено структури підготовки поліцейських у Франції, Великій Британії, Сполучених Штатів Америки. Проаналізовано роботу навчальних центрів, перераховано види навчання та виявлено вимоги до підготовки поліцейських.

Ключові слова: професійна підготовка, зарубіжний досвід, правоохоронні органи, поліцейська освіта.

    Список використаних джерел:

  1. Протокол № 11 до Меморандуму про взаєморозуміння між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки щодо допомоги з правоохоронних питань від 9 грудня 2002 р. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/840_165#Text.
  2. Рекомендація Rec(2004)6 Комітету міністрів Ради Європи державам-членам «Щодо вдосконалення національних засобів правового захисту» від 12.05.2004 р. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_718#Text.
  3. Меморандум про взаєморозуміння між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки щодо допомоги з правоохоронних питань від 09.12.2002 р. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/840_103#Text.
  4. Угода між Урядом України та Урядом Французької Республіки про співробітництво в галузі озброєння та військової техніки від 15.02.1996 р. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/card/250_035.
  5. Ковалів М. В., Єсімов С. С., Лозинський Ю. Р. Правове регулювання правоохоронної діяльності : навч. посібник. Львів : ЛьвДУВС, 2018. 323 с. URL : http://dspace.lvduvs.edu.ua/bitstream/1234567890/73/1/kovaliv.%20esimov.pdf.
  6. Михайлова Ю. О., Гончаренко І. Б. Досвід підготовки кадрів для сектору безпеки та оборони провідних країн світу та шляхи його впровадження в Україні. Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. 2016. № 3(74). С. 214–222.
  7. Плугатар Т. А. Організаційно-правові засади поліцейської діяльності щодо забезпечення прав, свобод та законних інтересів людини. Allbest. URL : https://otherreferats.allbest.ru/law/00920104_0.html.
  8. Попова Л. М. Діяльність поліції зарубіжних країн і можливість використання їх досвіду в Україні. Сучасна європейська поліцеїстика та можливості її використання в діяльності Національної поліції України. Харків, 2019. С. 200–202.
  9. Гриценко В. Г. Зарубіжний досвід Франції щодо організації та функціонування правоохоронних органів і можливості його використання в Україні. Право та інноваційне суспільство. 2015. № 1(4). С. 185–189.
  10. Колісниченко В. В., Боровик М. О. Досвід професійної підготовки майбутніх працівників поліції країн західної Європи. Підготовка поліцейських в умовах реформування системи МВС України. Харків, 2020. С. 70–72.
  11. Біліченко В. В. Світовий досвід підготовки кадрів поліції та його впровадження в Україні. Світовий досвід підготовки кадрів поліції та його впровадження в Україні : матеріали Міжнародної науково-практ. конф. Дніпропетровськ, 2016. С. 390–393.
  12. Бондаренко В. В. Психологічне забезпечення правоохоронної діяльності. Ûridična psihologìâ. 2017. № 1(20). Юридична психологія. С. 102–109.